8 týdenní online průvodce

Dokážeš to sám

aneb „Jak i ty zvládneš montessori doma“ pro věk 0–3

10 lekcí za 3 290 Kč
Dokážeš to sám aneb Jak i ty zvládneš montessori doma“
Montessori není jen o pomůckách, je to především o přístupu k dětem a o našem vzájemném vztahu.

Proto jsme pro vás připravily ucelený, praktický, 8 týdenní kurz, jak doma začít s montessori výchovou. Od miminka až po batole. Žádného takového průvodce jinde nenajdete.

Obsahuje nejzákladnější a nejdůležitější informace, které jsme za 16 let svých rodičovských a pedagogických zkušeností posbíraly.

V našem praktickém průvodci, který vás krok po kroku provede vývojem vašeho dítěte od narození do tří let, vás naučíme, jak na to.

Náplň kurzu

Co se v kurzu naučíme?

  • Budete vědět, jak jeho vývoj lépe podpořit a tím vaše miminko budete lépe chápat. 
  • Budete si umět zařídit vaši domácnost tak, aby se stala přívětivým místem nejen pro vás, ale i pro vaše miminko či batole.
  • Budete umět jednoduše připravit dětský pokojík s prvními hračkami a aktivitami.
  • Budete umět aktivity připravit a budete vědět, jak a kdy je obměnit.
  • Dostanete tipy na smysluplné hračky, knihy a návody na jednoduchá tvoření, které vaše dítě opravdu zaujmou a rozvinou.
  • Zjistíte, že jich nemusíte mít zdaleka tolik, kolik je běžně zvykem.
  • Pochopíte, jak se vyvíjí dětská řeč. Budete umět s dětmi komunikovat a budete vědět, jak jeho řečový vývoj podpořit.
  • Zjistíte, že již batolata zvládnou uklidit, pomoci vám v kuchyni, a že mají obrovský potenciál, který můžete využít. Jen vědět jak na to.

Obsah kurzu

Co účastí v kurzu získáte?

8 videí

pro jednotlivé věkové kategorie, která na sebe navazují

2 bonusová videí

podrobný popis, jak přirozeně přejít od kojení k pevné stravě a od plenek k nočníku

18 e-booků

plných praktických rad a konkrétních odkazů, celkem 110 stran

Pinterest alba

plná inspirativních fotek, jak si některé pomůcky můžete vyrobit sami

Uzavřenou podpůrnou skupinu

na Facebooku se supervizí lektorek kurzu

Dobře víme, jak jedinečný čas teď prožíváte.

S narozením miminka se mění celý váš život a vy možná nevíte, jak s tím naložit. Když si vybavíme, jaké to bylo, když se nám narodilo naše první dítě, nejsou to zrovna jen příjemné pocity. Cítily jsme se zmatené, mnohdy ztracené, tak moc jsme stály o někoho, kdo nám poradí a potvrdí, že jdeme tou správnou cestou. Měly jsme pocit, že nejsme dost dobré mámy…

A pak nastala změna, změna v nás samotných. Díky montessori jsme věděly, jak se z toho všeho nezbláznit. Našly jsme cestu k přirozenému rodičovství, kdy je spokojená celá rodina. Děti i rodiče. Věděly jsme, co jim pořídit, jak zařídit pokojíček, jak je podpořit, když jim něco nejde. Našly jsme odpovědi na naše otázky a nejistotu.

V čem je náš kurz jedinečný?

8 lekcí

O čem jsou jednotlivá videa?

0–3
měsíce
3–6
měsíců
6–9
měsíců
9–12
měsíců
12–18
měsíců
18–24
měsíců
24–36
měsíců
Povídej si
se mnou

Tak jsem tady (0–3 měsíců)

V prvním díle se budeme zabývat tím největším lidským zázrakem, kterým je zrození. Prozradíme si, jak můžete miminku pomoci v adaptaci na tento svět a jak nezapomenout i na sebe.

Co se v tomto díle naučíte?
  • Jak připravit prostředí u vás doma na příchod miminka.
  • Co miminku nabídnout - první Montessori mobily včetně návodů, jak na ně.
  • A co tatínkové? Jaká je jejich role?

„Velikost lidské osobnosti se začíná formovat v okamžiku narození.“
– Maria Montessori, Absorbující mysl

Otevírám se světu (3–6 měsíců)

Miminko se začíná otevírat světu, je více a více aktivní. Už nespinká celé dny, některé dokáže být i chvíli samo. Dáme vám tedy inspiraci, jak jeho aktivní chvilky podpořit.

Navážeme na povídání z prvního dílu a povíme si, jaké změny v bytě udělat, aby vaše miminko mělo ve svém hracím koutku to, co ho bude bavit.

Co se v tomto díle naučíte?
  • Proč je svoboda pohybu pro miminko stěžejní? A jak ji podpořit?
  • Jaké nabídnout první smysluplné hračky pro miminko.
  • První hmatové montessori mobily - včetně návodů, jak je vyrobit.
  • Jak s miminkem mluvit, aby nám rozumělo.

Zejména na začátku života musíme připravit prostředí tak zajímavé a tak atraktivní, jak dokážeme.“
– Maria Montessori, Absorbující mysl

Plazím se a lezu, všude vlezu (6–9 měsíců)

Ani jsme se nenadáli a z našeho ležícího miminka se stalo miminko, které všude leze a všude vleze. Je tedy potřeba změnit pro mimčo prostředí, aby bylo bezpečné a podnětné.

Co se v tomto díle naučíte?
  • Proč je fáze plazení tak důležité a co dělat, když to nejde?
  • Jak zabezpečit domácnost a jaké změny musíme udělat?
  • Jaké jsou senzitivní fáze v tomto období.
  • Jaké vhodné vývojové hračky miminku nabídnout?

„Existuje vzájemná výměna mezi jedincem, spirituálním embryem a jeho prostředím. Děje se to skrze prostředí, kde je jedinec modelován a doveden k dokonalosti.“
– Maria Montessori, Absorbující mysl

Sedím, stojím, vykročím? (9–12 měsíců)

V tomto období probíhá vývoj dítěte neuvěřitelně rychle. Každý den můžeme u miminka pozorovat určité změny. Jeho pohybový a jazyková vývoj jde neuvěřitelně kupředu. Už nám moc dobře rozumí, ale ještě nám neodpoví.

K velkým změnám dochází i v jeho psychickém vývoji. Možná máte pocit, že se od něj nemůžete na minutku vzdálit. Nenechá vás odejít ani na záchod, hned se rozpláče. I to do jeho vývoje patří. Jedná se o separační úzkost a my si o ní povíme víc.

Co se v tomto díle naučíte?
  • Jak miminko podpořit v jazykovém vývoji?
  • Jaké vývojové hračky miminku nabídnout.
  • Jak miminko zapojit do procesu stolování a podpořit ho tím v samostatnosti při jídle.
  • Bonusové video - provedeme vás pozvolna procesem odstavování

Smysly se také podílejí, dítě, které má méně příležitostí ke smyslové stimulaci – aktivitě, zůstává na nižší mentální úrovni.“
– Maria Montessori, Absorbující mysl

Chodím a používám ruce, aneb Stal jsem se "člověkem" (12–18 měsíců)

V tomto období batole již začíná chodit. Najednou je před námi jiné dítě, kterému se právě otevírá ta pravá cesta k samostatnosti.

Dítě se už dostane všude, kam chce a pro nás nastává úplně nová rodičovská etapa. Stále je ve velké fázi pohybu, nevydrží dlouho na jednom místě. Také začíná používat první slůvka.

Co se v tomto díle naučíte?
  • Jak probíhá jeho psychomotorický vývoj?
  • Proč všechno přenáší sem a tam?
  • U dítěte se začíná prosazovat jeho ego. Jak tedy předcházet zbytečným konfliktům?
  • Jak připravit první šatník pro batole.
  • Jaké vývojové hračky a montessori pomůcky dítěti nabodnout. Jak je doma vyrobit?
  • Bonusové video - jak svému dítěti představit nočník ve stylu Montessori.

Jestliže má být výuka malých dětí účinná, musíme jim být nápomocni v jejich nezávislém vývoji. Musíme je motivovat k takové činnosti, kterou mohou zvládnout samy a odrazovat je od závislosti na ostatních. Proto je musíme naučit, aby bez pomoci samy běhaly, chodily po schodech, sbíraly spadlé předměty, oblékaly se a svlékaly, myly se, vyjadřovaly srozumitelným způsobem své potřeby a pokoušely se uspokojovat svá přání vlastním přičiněním. Toto vše je součástí výchovy k nezávislosti.
– Maria Montessori, Absorbující mysl

Chci dělat to, co děláš ty (18–24 měsíců)

Většina dětí již stabilně chodí. Rády přenášejí věci, se kterými mohou ve stoje manipulovat.

Ideální čas, kdy můžeme dítě zapojit do běžných každodenních činností a domácích prací.

Co se v tomto díle naučíte?
  • Jak dítě zapojit do běžných každodenních činností a domácích prací.
  • Jak na první aktivity v kuchyni, jako je krájení, loupání banánu či nalévání vody.
  • Tipy na vychytávky do kuchyně - aneb jak vařit s batoletem tak, abyste se z toho nezbláznili.
  • Jak batoleti poprvé předvést aktivity tak, aby to správně okoukalo a zvládlo činnost zopakovat a neublížilo si.
  • Jaké vývojové hračky batoleti nabídnout.
  • Jak na první jednoduché tvoření.

„„Intelekt dítěte se může do jisté míry rozvíjet bez pomoci rukou. Jakmile se ovšem rozvíjí společně s činností rukou, dosahuje daleko vyšší úrovně a dítě se stává silnější osobností.“
– Maria Montessori, Absorbující mysl